Publisert av: Nora Larsen | 6. februar 2011

Endelig gift!

Altså, ikke meg men min søster Linda. Hun og hennes kjæreste gjennom 21 år og samboer gjennom… tja, 15 kanskje? Ronny, giftet seg i september i fjor, men pga sykdom måtte feiringen utsettes. I går var det klart for bryllupsfest! Dessverre ble svigers som skulle være barnevakter syke, så Ronny (min Ronny) fikk bli hjemme med ungene mens mor dro på fest. For den observante leser som er uinvidd i familiens intrikate nett, så har altså både jeg og min søster funnet oss hver vår Ronny. Like i navnet, men der ender også alle likheter!

Vel, jeg pakket bilen og reiste fra mann og barn med kjolen i micraen. Frihet! Alene! Jammen er det litt deilig iblant! Bare meg og veien! Micraen kommer faktisk fint opp i 120 på motorveien…. ehm… ikke si noe til onkel politi…. eller pappa’n min, som synes jeg kjører fort når det går i 40 i 50-sona. Kom frem til mitt gamle barndomshjem i Baldersvei 17, og fant veien til det eneste jeg savner her i mitt eget hus. BADEKAR! For en lykke, la en sliten smertebefengt kropp skli ned i varmt lindrende vann. Nydelig. Fikk så vidt senka pulsen, så var det på med finstasen og ned til Søs. Middagen bestod av fantastisk fiskesuppe til forrett og elgstek (mye jegere i svogers familie!) til hovedrett. Vinen fløt, og talene ligeså. Det ble en lang, deilig middag, intatt i min søster sin svigermors hus, som ligger to hus opp i gata for hennes eget. Etter middagen var inntatt og talene fordøyd, ruslet hele laget noen korte meter ned til Linda og Ronny sitt hus, hvor dessert (karamellpudding NAM), kaker, kaffe og baren stod klar. (Hvem trenger vel kaffe, når det er BAR?)

Vel, lang historie kort… drøye 20 gjester koste seg til langt på natt, og det var en hyggelig sammenkomst med akkurat passe mange gjester som alle kjente hverandre godt. Som en god gammeldags hjemmefest, egentlig. Bare at mamma og pappa var der…. :S Men men.

Jeg vurderte i et sinnsykt øyeblikk om jeg skulle kjøre hjem, men avfeide det hele i det velkomstdrinken kom i hånda, så jeg lå heller over hos mamma og pappa. Kjørte hjemover til hus og familie i ettermiddag, og til tidenes nydeligste ribbemiddag! Og siden vi ikke var så mange vi planla til bords; en uhyggelig mengde perfekt sprøstekt svor. Ugh, jeg kommer til å legge på meg sikkert ti kilo denne helga. 😛  I morra blir det slanking og ZUMBA!

Med tillatelse fra brudeparet, legger jeg ut et flott bilde fra vielsen i september! Her er min aller kjæreste søster og hennes mann, Ronny. Tusen takk for en fin fest i går!


Legg igjen en kommentar

Kategorier