Publisert av: Nora Larsen | 17. august 2011

Fortsatt agurktid.. med oppsummering av sommernyhetene!

Dvs sommeren er vel over, det begynner å bli høstlig temperatur ute, regn og surt i perioder og mørk og kaldere om natten. Jeg liker høsten, så klager ikke. Det er vinteren jeg ikke liker. Håper den blir mindre snørik en de to foregående, men er vel litt tidlig å begynne og  bekymre seg for det.

Vi er nå inne i vår tredje ferieuke, og for første gang i mitt liv har sommerferien vært uten store planer. Vi var fem flotte dager på hytta med Chris og kusine Ariel. Herlige dager med bading og en dag på Hunderfossen (knalldag!). Så dro vi hjem, og har sulla hjemme siden. Besøkt venner, gutta har sykla masse, vi har vært på småturer i skog og mark, et par turer på Blaafarveværket, små badeturer når været enda var julivarmt, på badeland i Drammen når det ikke var badevær. Tre dager var vi også hjemme hos mamma og pappa, og det besøket ble toppet med tur til Amadeusparken. Supert sted, bildekavalkade ligger på facebook!

Ferien er enda ikke mer enn drøye to uker lang, men jeg undrer meg om hvor utrolig lang den føles. Reiser man bort, gåt to uker så utrlolig fort, men nå føles det som om jeg har hatt fri i et par måneder (på godt og vondt!). Vel vel, hva mer har skjedd i ferien? Stua har fått nytt lyst strøk maling, vindfanget nye fliser, sengen og nattbord et strøk maling.

Og så har jeg klart å lure en gylden glatt ring på fingeren til Ronny! Den har vært etterlengtet i mange mange år, men nå er altså endelig forlovelsen offisiell. Og det føles for meg utrolig riktig, viktig og godt! Jeg kan ikke få sagt hvor viktig bare symbolet betyr for meg, selv om vi ikke er gift. Bare det å se Ronny bære min ring, og jeg bære hans, det varmer mitt hjertet og betyr utrolig mye for meg.

Siste nytt er også et nytt familiemedlem. 🙂 Vi har flere ganger snakket om katt. Jeg har hatt lyst på det i mange år, men Ronny har vært uenig. Dermed har mange dyr vært innom vårt hjem. Mus, hamster, fisker, marsvin…. men ingen katt. Så har vi kikket på rasekatter, snakket litt mer om katt siden vi hadde en som en periode mer eller mindre bodde i hagen vår i fjor. Den elsket Ronny, og han tødde mer opp til katter etter det. I forrige uke sa Ronny «ok, skal vi få en katt da?», og jeg var ikke vanskelig å be. Vi planla å få katt i oktober, da skal jeg ha to uker ferie. Vi diskuterte rasekatt vs huskatt, omplassering vs kattunge,  korthår vs langhår, innekatt vs utekatt, jente vs gutt. Barna var i fyr og flamme, og Ruben bestemte at da skullle det være en jente som het Petra. Petra Pus. Vel…. navnet ble bestemt forrige onsdag, men vi skulle som sagt ikke ha før til høsten. Men… det er jo høst nå, skrev jeg ikke det tidligere i innlegget? Og så er det så mange vakre katter på finn.no…. Vel, sa Ronny lørdag kveld…. Kiwi er jo åpen søndag, burde vel kunne få tak i kattesand og mat der? Joda…. vi handlet inn, og ringte på et par katter som var gitt bort. På tredje fikk vi napp, men pelsdotten på bildet var ikke spesielt vakker. Jeg og Aron dro allikevel for å kikke, hadde med lånt transportbur i tilfelle. Bare i tilfelle liksom. Vi kom dit og etter å ha møtt Prinsessa ble vi solgt. Vakrere katt er det lenge siden jeg har sett. Svart halvlang pels som er brun helt ytterst i tuppen av hårstrået så hun har et brunskjær. Liten hvit flekk på brystet. Sky, men nysgjerrig. Jeg falt pladask, og hun ble med i buret hjem til oss. Vakre Prinsesse Petra Pusiluskan kom inn i vårt hjem, fant mat og tissekasse og strøk sky lang veggene. Liten sjenert baby, men tødde fort opp. Etter to dager her hos oss, vet hun nok nå at vi er den nye flokken hennes, det er er hun skal bo. Hun er trygg i huset, trygg på oss, men litt sjenert enda. Veldig leken på kvelden, sover hele dagen som babyer flest. Spiser godt, bruker kassa. Litt skeptisk til barna enda, men så er jo jo tross alt uvant for henne, bo i et hus med mye lyd og aktivitet. Men hun kommer seg, og har tatt oss alle fire med storm. Vi elsker vårt nye familiemedlem og er så glade for at hun har kommet til oss.

Denne bildekrusellen krever javaskript.


Legg igjen en kommentar

Kategorier